متعه یا ازدواج موقت (1)

یک: سألت ابا الحسن (ع) عن المتعة، فقال: هی حلال، مباح، مطلق، لمن لم یغنه اللّه بالتزویج، فلیستعفف بالمتعه، فان استغنی عنها بالتزویج فهی مباح له اذا غاب عنها:[1][1] از امام کاظم (ع) درباره متعه پرسیدم، فرمود: متعه حلال است، مباح است، جایز است برای کسی که خداوند او را به وسیله ازدواج بی‌نیاز نکرده است چنین کسی در صدد عفّت باشد به وسیله متعه، اگر به وسیله ازدواج، از متعه بی‌نیاز باشد لیکن از همسرش غایب باشد، باز برایش مباح است.


ادامه مطلب
[ ۱۳٩۱/٩/٢٤ ] [ ٤:٥٧ ‎ب.ظ ] [ T...R ] [ نظرات () ]

هر محفلی که گام می گذاری سخن از دنیاست و دنیاطلبی . حتی جماعت نماز گزاران قبل از نماز و بین نماز نیز نمی توانند از  بحثهای به اصطلاح اقتصادی دل بکنند و در باره چگونه به دست آوردن سود بیشتر صحبت نکنند. متأسفانه این مسأاله گریبانگیر همه شده است و به قولی آنان که غنی ترند محتاجتر شده اند. هر چه بر مالشان نیز افزوده می گردد شکوه شان از نداری بیشتر می شود. وبه تبع آن بیماری های روحی و روانی و اخلاقی نیز زیاد شده است.

 

اما نگاه بزرگان دین و دانشمندان به دنیا چگونه بوده است فقط دو مورد مثال می آوریم تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:

[ ۱۳٩۱/٩/۱۳ ] [ ۸:۱٦ ‎ب.ظ ] [ T...R ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

1- این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. 2- ملاک ما در صحت مطالب فقط نظر شرع مقدس اسلام و فتاوای مراجع معظم تقلید می باشد. 3- این وبلاگ همسر یابی نمی کند . 4- مدیر وبلاگ در پی ترویج ازدواج موقت نمی باشد. بلکه نیک بر مدیر روشن است که تشکیل جامعه اسلامی قوی مبتنی بر استحکام بنیان خانواده اسلامی می باشد که در اثر ازدواج دائم به وجود می آید. ازدواج موقت فقط برای کسانی است که امکان ازدواج دائم را در شرایط فعلی ندارند. که همه شرایط و موارد آن در ضمن مطالب وبلاگ آمده است.
نويسندگان
صفحات اختصاصی
امکانات وب