متعه یا ازدواج موقت (1)

از آنجایی که من شرایط ازدواج دائم را به هیچ وجه ندارم و دانشجو هم هستم و ماهواره هم در خانه داریم و خانواده هم اصلا مراعات نمی کند من با نفس و شهوت خود بسیار درگیر هستم. بارها برای شما نامه نوشته ام و بارها به من امید و راه کار داد ه اید. از آنجایی که در مشهد هستم برای ازدواج موقت بارها به حرم مطهر رفتم و از بخش پاسخ به مسائل شرعی در مورد ازدواج موقت سؤال کردم. همه آنها نه تنها این کار را در زیاد بد نمی دانند بلکه می گویند حتما این کار رو بکن و تقریبا همه آنها تشویق زیادی من را به این کار کرده اند همه کسانی که من آنها را می شناسم من را به این کار تشویق کردند. اما در عین ناباوری شما می گویید این کار را نکن از آنجایی که من هنوز این کار را نکردم و همچنین به شما اعتقاد خاصی دارم و نظرتان را بسیار ارجح می دانم می خواستم بدانم برای چه چنین حرفی می زنید در حالی که امامان ما(ع) ما را به این کار تشویق بسیاری کردند؟ ما روایات فراوانی و احادیث زیادی از امامان(ع) در جهت ترویج این کار داریم اگر اینجور نیست چرا امام صادق(ع) می گویند «کسی که 3 بار متعه نکرده باشد از یاران من نیست»؟(مضمون این گونه است) بله من هم این را قبول دارم که شاید باعث به عقب افتادن ازدواج دائم و کم لذت بردن شود ولی فواید بسیار دیگری دارد و در ضمن با درک درست این مطلب می توانید ازدواج دائم را به موقع و درست انجام دهید. چرا من باید زود ازدواج کنم و بعد 20 سال به دنبال یک خانه بدوم و همیشه اجاره نشین باشم. اگر این همه ضرر که شما می گویید داشت پس چرا امامان ما(ع) اصلا این را بیان کردند؟ آیا برای ترویج دیدن بود یا زمان گذشته و شرایط فرق کرده اگر این جور احکام فرق می کنه پس من هم حرف خیلی ها رو قبول می کنم که می گویند زمان زیادی از آن زمان گذشته و چادر معنایی نداره و دختر پسر می تونند با هم دوست باشند. در ضمن حتما بگویید چرا این قدر اختلاف بین شماها (عالمان و آخوندها) هست یکی قبول داره و یکی هم نداره. در ضمن همه مراجع این کار را قبول دارند و ما را به آن تشویق می کنند. ضمنا مگر کسی که خودارضایی می کند ازدواج موقت اگر شرایطش رو داشته باشد بر او واجب نیست؟ خوب متاسفانه من گاهی اوقات خود ارضایی می کنم.


 با سلام خدمت دوست خوش فکرمان در باره موضوع مورد نظرتان نکات زیر را تقدیم می کنیم :
همه عالمان دینی برجواز وخوب بودن متعه اتفاق دارند ولی برای جوانان مناسب تر آنست که ازدواج دائم کند .نکته دیگر فرهنگ سازی مناسب لازم است تا این موضوع جا بیفتد وافراد مناسب وسالم هم آماده متعه شدن باشند تا کسی که بدلائلی فوری نمی تواند ازدواج دائم کند بتواند مشکل خود را از راه ازدواج موقت حل کند.
1- انچه فقها و دفاترجواب به سوالات شرعی بیان می کنند درست است و منظور انها این است که این عمل جایز و حتی شاید مستحب و یا واجب باشد اما برای چه کسی ؟ انها به اصل عمل نگاه می کنند نه به انجام دهنده عمل و شرایط تربیتی و اخلاقی این عمل چون کار انها فقهی است نه تربیتی و اجتماعی لذا به پیامدهای تربیتی و اجتماعی این عمل نگاه نمی کنند .
2- در برابر روایتی که شما بیان نمودید روایت دیگری از امام صادق علیه السلام نقل شده است که جوانان را از این عمل منع می نمایند . از نظر تربیتی و اخلاقی و روایی این برای مردان متاهل است که برای مدت کوتاه نیازمند هستند و یا زنانی که بواسطه ی بیوه شدن در معرض آسیب قرار می گیرند پس این عمل جایز است ولی برایهر فردی نه همانگونه که روزه هم واجب است اما نه برای هر کسی بلکه افراد سالم و غیر مریض و ...
3- یقینا خود ارضایی حرام است و ازدواج دایم برای شما واجب شده است لذا سریع اقدام کنید و در این مسیر این گونه اقدام نمایید :
می توانید کسی را نامزد دائم قرار دهید و شرط کنید تا فراهم شدن شرایط عروسی و تشکیل خانواده مستقل مدتی صبر کند.
خوب است به دیدگاههای مهم در مورد ازدواج موقت بپردازیم
T} یک. ادله منتقدان نکاح منقطع: {T
1ـ1. عده‏ای این نوع ازدواج را راهی برای سوء استفاده دانسته‏اند. این عده همیشه پیرمرد پول داری را تصور می‏کنند که برای خوش‏گذرانی، دختری را صیغه می‏کند و بعد از ارضای شهواتش، او را رها می‏سازد، یا مرد زن‏داری که بی‏اعتنا به خانواده‏اش هر روز به دنبال یک زیبارویی است که بتواند او را اسیر کند و کام گیرد و...!!
در جواب این عده همین بس که همه آزادی‏های قانونی و تأسیس‏های حقوقی، می‏توانند مورد سوء استفاده قرار گیرند برای مثال حق رانندگی ـ که یک حق مشروع و پسندیده‏ای است ـ از سوی عده‏ای به بدترین نحو مورد استفاده قرار می‏گیرد و حتی منجر به وارد آمدن خسارت جانی و مالی می‏شود. پس بدین ترتیب باید گفت: حق رانندگی امری مذموم و پلید است!؟ در حالی که چنین نیست. پس اگر عده‏ای از این نهاد حقوقی به جهت سوء استفاده بهره‏برداری کنند این امر خدشه‏ای به اصل آن وارد نمی‏کند؛ بلکه ایراد به خود این افراد یا گریزگاه‏های قانونی و... وارد است.
1ـ2. عده‏ای دیگر با تشبیه نکاح منقطع به کرایه و اجاره، سعی دارند که وانمود کنند زنی که صیغه می‏شود، در واقع به اجاره زوج خویش درمی‏آید و این را خلاف شأن زن و سوء استفاده از او دانسته‏اند.
در پاسخ گفتنی است آنچه خلاف شأن زن است، این است که زن همچون کالایی بدون هیچ حق و حقوقی و بدون هیچ ضابطه‏ای، مورد بهره‏برداری جنسی قرار گیرد؛ یعنی، دقیقاً آنچه که در دنیای غرب اتفاق می‏افتد و یا آنچه که در نزد افراد لاابالی و بی‏بند و بار در مشرق زمین می‏گذرد! حال اینکه زن این چنین مورد سوء استفاده قرار گیرد، خلاف شأن زن است یا این که او به طور قانونی و مشروع با حفظ حقوقش به استمتاعاتش دسترسی یابد؟
به فرض که عقد نکاح منقطع در مواردی شبیه عقد اجاره باشد، آیا این دلیل می‏شود که این دو عقد یکی باشند؟ در حالی که می‏دانیم این دو عقد در خیلی از اوصافش با یکدیگر تفاوت دارند.
نکته دیگر اینکه مخالفان گمان می‏کنند در عقد نکاح منقطع فقط مرد است که بهره می‏برد و زن در اینجا هیچ بهره‏ای نمی‏برد؛ در حالی که بهره‏مندی این دو طرفینی است و همان‏طور که زن در مقابل مرد تکالیفی دارد، دارای حقوقی نیز است.
توجه داشته باشید که دوستی با جنس مخالف هم راه حل مناسبی برای جواب به این نیاز نیست و افتهای فراون را نصیب دختر و پسر کرده و حتی زندگی اینده را تهدید می کند.

برگرفته از پرسمان

[ ۱۳٩۳/۳/۱۱ ] [ ٤:۱۱ ‎ب.ظ ] [ T...R ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

1- این وبلاگ طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند. 2- ملاک ما در صحت مطالب فقط نظر شرع مقدس اسلام و فتاوای مراجع معظم تقلید می باشد. 3- این وبلاگ همسر یابی نمی کند . 4- مدیر وبلاگ در پی ترویج ازدواج موقت نمی باشد. بلکه نیک بر مدیر روشن است که تشکیل جامعه اسلامی قوی مبتنی بر استحکام بنیان خانواده اسلامی می باشد که در اثر ازدواج دائم به وجود می آید. ازدواج موقت فقط برای کسانی است که امکان ازدواج دائم را در شرایط فعلی ندارند. که همه شرایط و موارد آن در ضمن مطالب وبلاگ آمده است.
نويسندگان
صفحات اختصاصی
امکانات وب