کامنتهای مطلب قبلی

  1. یک پسر شیمیایی گفته است:
    ۲۲م شهریور, ۱۳۸۹ در ۱:۳۷ ب.ظ

    خوب و منطقی و مستدل بود. متشکرم
    سلام

    سلام. خدا رو شکر :)

    یک پسر 20 ساله | ۹۰/۰۶/۲۱ at ۰۷:۳۳

    سلام.
    ابتدا میخواهم جواب حرف شمارا بدهم که گفتید از ازدواج موقت به عنوان ازدواج قبل از ازدواج دائم استفاده کنیم.باید بگویم این نظر کاملا در شرایط ایده آل منطقیست اما چه تضمینی وجود دارد که پسر بعد از ازدواج موقت تن به ازدواج دائم دهد و از آنجایی که این ازدواج مهریه دارد مسلما پسر باید مهریه بپردازد حالا کدام جوان ایرانیست که پول دادن مهریه را در دوران تحصیل را داشته باشد و از آنجاییکه هیچ تضمینی برای تشکیل خانواده دائمی وجود ندارد مسلما خانواده دختر برای داشتن تضمین مهریه بالا را درخواست میکنند ولی مشکل ومخالفتهای خانواده ها با این طور استفاده از ازدواج موقت نیست بلکه گروهی در ایران متشکل از روحانی وغیر روحانی وجود دارد که درخواست دارند خانواده ها به دختران جوان خود این اجازه را بدهند که با پسرانی که به هر شیوه ای توانسته اند دختران را به ازدواج موقت راضی کنند ازدواج کنند و آن هم به صورت موقت (میتوانید به سایت مرجع بزرگوار حضرت آیت الله مکارم شیرازی مراجعه کنید و از صفحه اصلی سایت عنوانی را با نام ” سخنی در باره ازدواج موقت” را انتخاب کنید و به صفحه مربوط به آن بروید).دراین مقاله نویسنده به صورت واضح از مردم میخواهد که دختران خود را که مایل به عقد موقت هستند را آزاد گذاشته تا با ازدواج موقت به ارضای جنسی جوانان مایل به ازدواج بپردازند.اگر شما خواهری داشتید هرگز به او چنین اجازه ای میدادید ؟ اگر قرار نیست پدر در این زمان با نظر دختر مخالفت کند پس چرا اجازه دختر در مورد ازدواج در دست پدر است(البته این اجازه به اعتقاد کار شناسان مذهبی و غیر مذهبی باید بیشتر شکل مشاور داشته باشد ) دختر ممکن است با کوچکترین جمله ی عاشقانه ای کور شود و بگوید من باید به این ازدواج تن دهم در این موقع این پدر است که باید جلوی سواستفاده از ناموس خود را بگیرد. حال سوال اینجاست که چرا خانواده ها با این نوع ازدواج مخالفند.
    دلایل مختلفی وجود دارد که برخی از آنها به شکل زیر است:
    ۱)این ازدواج هرچند ازدواج نام گرفته ولی همناطور که از گفته های مدافعان آن بر می آید تنها دلیل آن ارضای جنسی پسر است و نه چیز دیگر البته من نمیخواهم بگویم این کار فحشا است ولی نیت آن با نیت افرادی که به زنا روی می آورند زیاد فرخی نمیکند در هر صورت برای ازضای جنسی است نه زندگی کردن و رشد. به خوبی مشخص است که در این شکل از ازدواج موقت دختر به صورت یک وسیله ارضای جنسی استفاده میشود و این دلیل از نظر من عامل اصلی مخالف خانواده ها با ازدواج موقت است
    ۲)اگر دختر در سنین پایین باردار شود آسیب های فراوانی و گاها جبران ناپذیری بر جای میگذارد مثل بهره هوشی پایین بچه بدنیا آمده
    ۳)دختران به علت اینکه باید ازدواج دائم کنند بنار این نمیتوانند به مدت طولانی مثلا یک سال به عقد پسری درآیند
    ۴) به خاطر دلیل قبل نوعی تنوع طلبی در پسر رخ میدهد مثلا پسری که در طی ۵ سال چند دختر را صیغه کرده و با آنها آمیزش کرده هیچگاه نمیتواند با یک زن به مدت ۴۰ سال زندگی دائم داشته باشد چون او در این مدت (دوران صیغه ها) بدنهای مختلفی را تجربه کرده و از آنجایی که همه دختر ها دارای بدنی به یک شکل نیستند و مسلما بدن دختری خوشگل تر و زیبا تر از بدن دختر دیگریست همین امر باعث میشود که مرد به تنوع طلبی روی آورد که در دوران عقد دائم اگر زنی زیبا گیرش نیاید احتمال خیانت کردن به خانواده توسط مرد بالاست
    ۵)بچه ای که از این ازدواج متولد شود اگر از تمامی خطرات جان سالم بدر برد باز هم همچون بچه طلاق خواهد بود که یا پدر پیش اوست و یا مادرم .
    ۶) همانطور که در دلیل ۳ گفتم پسر مجبور خواهد بود که با دختر های مختلف ازدواج کند.از آنجایی که دوران نیاز جنسی پسرها (در بدترین شرایط برای عموم مسلما) در سن ۱۵ سالگی احساس میشود و اگر بخواهیم در خوش خیالانه ترین حالت فکر کنیم دختر باکره ای حاظر میشود به مدت یک سال با یک پسر عقد کند این پسر تا سن ۲۲ سالگی (که فکر میکنم سن ایده آل برای خیلی ها برای ازدواج دائمی باشه .البته اسراری ندارم این سن را مبنا اعلام کنم ممکن است یکی در سن ۲۵ یا بالاتر از آن ازدواج کند) باید با هفت دختر باشد که مسلما به معنای هفت مهریه است حال شما فکر میکنید که یک خانواده (یا یک دختر ) برای دختر باکره خود چقدر مهر بخواهد؟مسلما زیاد خواهد بود آنهم در شرایتی که برخی از علما میگویند زن میتواند خرج نفقه خود را به مقدار مهریه اضافه کند.چون در عقد موقت به زن نفقه تعلق نمیگیرد.حال مشاهده میکنید که خرج ازدواج موقت اصلا کم نیست و زیاد تفاوتی با مخارج اصلی ازدواج دائم نمیکند چون شما در عقد دائم مهریه را همان روز اول نمیدهید حتی ممکن است تا پایان عمر ندهید ولی مخارج لباس عروس , ماشین و جشن و … وجود دارد که مشکلات زیادی برای جوانان ایجاد کرده که این مخارج در عقد موقت به صورت مهریه که باید در مدت کوتاهی پرداخت شود و کمی هزینه حال کردن . مسلما با ازدواج دائم آنچنان تفاوتی ندارد .شاید در ازدواج موقت خانه اجاره نکنید ولی در ازدواج موقت مجبورید هزینه جند بار اجاره کردن خانه را فقط به عنوان مهریه به دختر خانومهایی که عقد کردید بپردازید.
    ۷)کمبود دختر :هر دختر مجبور است بعد از ازدواج موقت حداقل ۴۵ روز عده نگه دارد یعنی ازدواج نکند تا مشخص شود که باردار نیست.این مدت برای مرد بسیار طولانیست و وی مجبور است که که خیلی سریعتر از این زمان دوباره دختر دیگری را صیغه کند(به علت فشار جنسی) و از آنجاییکه هر روز به تعداد پسرهایی که خواهان صیغه کردن دختر جوانی هستند افزوده میشود و از آنجاییکه تعداد متولدین پسر در ایران بیشتر از دختر است (میتوانید برای آگاهی از صحت این خبر به سایت آمار ایران مراجعه کنید) و از طرفی دخترهای جوان مجبورند بعد از مدتی دست از صیغه شدن بردارن به منظور ازدواج دائم.چون هیچ پسری منتظر این نیماند که دختری دوران صیغه اش به پایان برسد.چرا؟ به این دلیل که :وقتیکه پسران مومن نمیتوانند خودشان را نگهدارن و به دنبال صیغه کردن دخترهای جوان هستند چرا باید پسری که این ویژگی ها را ندارد منتظر بماند.واز طرفی مردان زندار هم با ازبین رفتن حس بدی که نسبت به ازدواج موقت است به فکر صیغه کردن دخترهای جوان برای ارضای خود می افتند. در این صورت جامعه دختران جوان مورد حجوم جامعه مردان ۱۵ سال تا مردانی که توانایی جنسی دارن ۷۵ یا۹۰ یا بالاتر قرار میگیرد.که نتیجه آن کمبود دختر برای ازدواج است.
    ۸)تاثیر روحی بد برروی زن: همه این را میدانند که اولین نیاز زن نیاز عاطفی و بعد نیاز جنسی است اما ازدواج موقت دورانی برای محبت کردن به زن نیست و احتیاجات روحی زن برآورده نمیشود و حتی به اظهار برخی از زنان صیغه شده بعد از این دوران احساس عذاب وجدان میکنند.اما چرا به نیاز های عاطفی زن پاسخ گفته نمی شود. (خانومها معذرت میخوام) زن احساساتی است ولی خر نیست .شما در ارتباطی میتوانید نیازهای عاطفی زن رو رفع کنید که در آن تضمین هایی به زن داده باشید مثل وفاداری.زن علاقه دارد مرد به او وفادار باشد و او را بیشتر از هرکس دوست داشته باشد ولی وقتیکه شما هر مدت یکبار با یک زن هستید چطور میخواهید به او بگویید که اورا دوست دارید چون او بدون شک به شما میگوید که شما عاشق آلت جنسی و بدن او هستید نه خود او.
    ۹)کاهش ازدواج دائم:اگر وضعیتی را در نظر بگیریم که خانواده ها مثل حال برای صیغه مانع تراشی نکنند(یعنی آن احساس ننگ بودن این ازدواج ازبین برود و در مراحل بالاترنوعی ارزش شود) ازدواج دائم کم میشود چون وقتی پسری میتواند با ازدواج موقت با دختر های جوان تمامی نیازهای جنسی خود را برطرف کند آنهم بدون برعهده گرفتن مسئولیت خاصی چرا باید به ازدواج دائم و تشکیل خانواده تن دهد.
    ۱۰)افزایش بیماریهای روحی در پسران و مردان:اگر مردان به ازدواجهای موقت پی در پی ادامه دهند بعد از مدتی دچار بیماریهای روحی میشوند چون تنها نیاز مرد نیاز جنسی نیست بلکه داشتن یکنفر در کنار خود کسی که مال او باشد و به عشق او وفادار باشد یکی از احتیاجات مهم زندگی مرد است. اما بسیاری از مردان هیچگاه این را نخواهند فهمید که درمان دردشان ازدواج دائم است و حتی اگر بفهمند احتمال تن دادن به این ازدواج کم است .مثالی میزنم تا مسئله روشن شود امروزه به اظهار افراد مذهبی که کتابهای دانشگاهی ما را در زمینه معارف مینویسند یکی از مشکلات جوامعی که در آن آزادی جنسی وجود دارد مشکلات روحی است که ناشی از نداشتن همدم دائمی است(نه همدم موقتی) خوب چرا در این جوامع که مردان به مزض نابودی روحی رسیدند دست از اینکار برنداشتند و بازهم به روابط کوتاه مدت پناه میبرند.علت مشکلات ازدواج دائم است مثل تامین مسکن و مخارج بچه های و.. .حالد ر ایران هم وقتی مرد هر ماه میتواند گزینه های مختلفی را انتخاب کند حتی اگر ازدواج هم بکند آن ازدواج ازدواج پایداری نخواهد بود به علل مختلف .همین حالا هم که ازدواج و طلاق کلی مشکلات دارد آمار طلاق میزان طلاق را بطور میانگین صد هزاز طلاق در سال اعلام میکند و آمار ازدواج حدودا هشتصد هزار .(این آمار کلی بود برای درآوردن مقدار دقیق به سایت مرکز آمار مراجعه کنید)
    ۱۱)رقابتی شدن جامعه و تبدیل شدن به جامعه غربی:اگر حس بد بودن صیغه از جامعه بیرون رود آنگاه زنها برای اینکه برای خود شوهر پیدا کنند مجبور به آرایش بیشتر و برهنگی بیشتر در خیابانها در جلوی چشم مردان میشوند تا برای خود شوهری پیدا کنند و این اضطراب زنان را در جامعه بالا میبرد وچون هر زنی ممکن هست در هر لحظه شوهرش و زندگیش را ازدست بدهد و اگر زن به سنی برسد که زیبایی خو را از دست بدهد مسلما دچار افسردگی و نا امیدی خواهد شد
    ۱۲)بچه ها:اما قشر معمولا اسیر ماجرا بچه های هستند در مقاله هایی که من از طرفداران ازدواج موقت به منظور ارضای جنسی پسران خواند همه آنها تنها به دو موضوع اشاره کردند وخیلی راحت از کنارش گذشتند .اول گفتند که این بچه ها حلال زاده اند و تمامی حقوق بچه های عادی را دارند مثل شناسنامه و دوم کفتند که ابن بچه ها از پدر و مادر خود ارث میبرند .چقدر مسخر؟؟؟!!! ببینید که برای بچه های این جور ازدواجها خانواده را چقدر کم و پست تعریف کرده اند آیا نیاز بچه یک ساله ارث است یا محبت مادر واقعی ؟ آیا مشکل بچه ۲ ماهه نداشتن شناسنامه است یا نبودن پد در کنار بچه؟خانواده که نقش مهمی در تشکیل شخصیت بچه ها دارد و از اهمیت انکار ناپذیری در اسلام بخوردار است ازنظر بعضی با ارث و شناسنامه دارای اسم مادر و پدر تمامی نیازهای بچه به پدر و مادر در کنار هم و زیر یک سقف برطرف میشود و شاید این موضوع آنقدر اهمیت نداشته یا حداقل به اندازه نیاز جسنی جوانان مهم نبوده که در مقاله های خود کاملا گذرا به آن پداختند .چنین بچه اگر به دنیا بیاد از همان روز اول شاهد پدر ماردری خواهد بود که او را نمی خواستند واین بچه هرگز چیزی به نام کانون گرم خانواده واقعی را حس نخواهد کرد و همواره یا باید در خانه ناپدری بزرگ شوند یا باید در کنار نامادری بزرگ شوند البته نمیخواهم بگویم که نامادری یا ناپدری هیولا هستند ولی وقتی دونفر ازدواج میکنند باه پیمان میبندند و همه چیز را از صفر باهم میسازند و شما تصور کنید در ابتدای زندگی به شما بگویند که باید بچه داری کنی یا خرج بچه یگری را در این وضعیت اقتصادی بدهی و البته هیچ چیر پدر و مادر خود آدم نمیشه.من نمیدانم که عده ای به اصتلاح عالم چطور سرنوشت بچه های بیگناه را به خطر می اندازند که فقط جوانی را ارضا جنسی کنند.اما یک راه حل هم ارائه مدهند آنهم جلوگیری از بارداری است .خب از نظر شما امکانات جلوگیری از بارداری در ایران در دسترس تر است یا کشوری مثل امریکا .امریکا با آنهمه مارو تبلیقی و آنهمه فیلم سکس آموزشی استفاه از کاندم و…. نتوانسته جلوی بارداری ناخواسته رو بگیره حال ایران که در این زمینه به گرد امریکا نمیرسد میخواهد میلیونها جوان را به عقد هم در بیاورد بدون یک تولد نوزاد ببخشید به خر هم بگویی باورش نمیشه.
    اما وقتیکه برعلیه سواستفاده از ازدواج موقت برای به فروش گذاشتن دختران ایرنی سخن میگویم اول اینکه ما را متهم میکنند که به این امر و آن امر توجه نداریم وبعد از ما میخواهند که یا راه حا آنها را بپذیریم یا راه حلی رائه دهیم و طوری حرف میزنند که انگار اگر جواب ندهیم این خود دلیلی است بر باطل بودن همه دلایل عقلانی ما.در جاب این گونه اشخاص باید بگویم
    که به سوال شما به صورتهای زیر پاسخ میدهم:
    ۱)اول اینکه به من بگویدد که هدف خد ار آفرینش کهکشانی که در ۲۰میلیون سال نوری کهکشان ما قرار گرفته چیست؟
    مسلما جواب را نمیدانید(اما اگر خوشمزگی به سرتان زده و میخواهید بپرسید که منظورتان کدام کهکشان است؟ کهکشانی که در جهت شمال قرار دارد یا جنوب و یا جهات دیگر .در جوابتان میگویم هرکدام که میل جنسی یتان کشید)
    همانطور که دیدید بلد نبودن جواب سوالی به معنای غلط بودن سایر حرفهایم نیست .
    ۲)اما راه حلی که من در ابتدا ارئه میدهم همان همان راه حلیست که خدا رائه داده و امامان نحوه اجرا آنرا گفتند .حفظ یاکدامنی تاموقع ازدواج دائم.
    وظیفه جوان:حفظ پاکدامنی از راههای ورزش ومطالعه در زمینه های مورد علاقه و شرکت کردن در اجتماع دوستان که انسان را از گناه حفظ میکند و…
    وظیفه خانواده ها: سخت نگرفت بی دلیل ازدواجها
    وظیفه علما:بجای نصیحت روی منبرها و گفتن قصه به قول شهید مطهری دست از سر شمر ۱۲۰۰ سال پیش بردارند و به شمر زمان خود بپردازند و در رابطه با مسائل روز و جوانان با خانواده ها صحبت کنند و …
    وظیفه مراجع: بی زحمت یکی از اون فتواهایی رو که در مورد توتون وتنباکو دان در مورد آسان گرفتن ازدواج توسط خانواده ها بدن و….
    وظیفه دولت :قطع کردن دست دللالها از بازار که عامل اصلی گرونی بسیاری از چیزها هستند و ارزان کردن اجاره خانه (خرید پیش کش). افزایش وام ازدواج و….
    مشخصات نویسنده:یک پسر ۲۰ ساله(میخوای باور کن و میخوای نکن(این را از آن بابت نگفتم که بگویم مقله من بی نظیر است بلکه از آن بابت گقتم که شاید کسی باورش نشه که فردی با سن و سال من از این نوع خود فروشی مجاز حمایت نکند))

    سلام. لطف کردید و این همه وقت گذاشتید.
    تو قسمت اول کامنت‌تون از صحبت کسانی نقل قول کرده بودید و بهش نقد داشتید که چون صحبت من نیست و مسئولیتی در قبالش ندارم، ازش می‌گذرم. به بخش‌هایی که اشاره کردید به طور خلاصه می‌پردازم:
    مهریه: مهریه هم مثل اصل ازدواج موقت نیاز به فرهنگ‌سازی داره. ضمن این که مهریهٔ ازدواج موقت به طور عرفی بسیار کمتر از ازدواج دائم هست و اصولا قابل مقایسه با هم نیستند. پس مشکلاتی که در این زمینه مطرح کردید، زیاد جدی نیستند.
    ازدواج موقت: قسمت اعظم مسائلی که مطرح کردید، در موردش توی متن توضیح دادم. در واقع به نظر می‌رسه که پیش‌فرض‌هایی که توی متن نوشته اومده رو توی کامنت‌تون لحاظ نکردید. چند تا اما و اگر خیلی مهم توی متن بود که اگر اون‌ها رعایت بشه به این بی‌بندوباری ختم نمی‌شه.
    اگر جای شما بودم باور می‌کردم که ازدواج موقت هم یکی از همون دستورات خداست و اسم خودفروشی مجاز روش نمی‌ذاشتم :)

    یک پسر 20 ساله | ۹۰/۰۶/۲۲ at ۰۷:۰۱

    سلام کوثر خانوم
    اما اول جواب شما
    اولا باید بگویم من مطلب قبلی را در نقد حرف شما ننوشتم بلکه آن مطلب هنوز کامل نشده و در مورد نظر برخی از افراد دیگر است ولی چون دیدم اینجا در این رابطه صحبت شده(ازدواج موقت)گفتم برای شما قرار بدم تا بحث با یک نفر اضافه تر ادامه پیدا کنه.
    مهریه: من بارها درمورد مهریه افرادی که صیغه میکنند شنیدم شاید به ۳۰۰سکه یا بالاتر نرسد ولی به چند میلیون تومان میرسد .و اگر همانطور که در مطلب قبلی نوشتم تعداد ازدواجها به دلایل منطقی (مثل عدم توانای دخترها برای ازدواج موقت بلند مدت به علت خواست آنها برای ازدواج دائم و انتظار کشیدن برای خواستگار )بالا رود که خواه یا ناخواه بالا میرود دیگر پسر دست از ازدواج وقت میکشد.

    من با این نکته که ازدواج موقت راه حلی مناسب برای شناخت پیدا کردن از هم است هم موافقم و هم مخالف. یعنی چه؟
    چرا موافقم:اگر پسر و دختر بهم نزدیکتر شوند آنهم به صورت رسمی دیگر نمیتوانند” بودن با جنس مخالف” را فقط با انگیزه لذت و یا فریب طرف مقابل دنبال کنند همانطور که در بسیاری از دوستیهای فعلی میبینیم. چون صد در صد این گونه ازدواج ها (ازدواج موقت) زیر نظر خانواده ها انجام میشود .و همچنین دختر و پسر میتوانند بسیار بهم نزدیک شوند حتی بیشتر از دوستی های خیابانی مثلا دختر میتواند به خانه پسر برود و نحوه صحبت کردن و ارتباط وی را در شرایط مختلف با دیگر اعضا ببیند.یا میتواند (ببخشید) طرف را لخت ببیند تا بفهمد که این فرد چقدر به نظافت جنسی که بسیار مهم است اهمیت میدهد و…
    چرا مخالف:حیا و مراعت حضور دیگران یکی از ویژگی هایی است که حتی عوضی ترین ارازل ایرانی هم دارند به همین دلیل امکان اینکه این فرد مراعات حضور همسر موقت خود را بکند و بسیاری از کارهایی را که در حالت عادی انجام میدهد را نکند هست در اینصورت شناخت دقیق ممکن نیست (چون حتی دیگران هم راعات حضور طرف مقابل را میکنند)
    اما در هر صورت با کمی زیرکی میتوان اطلاعات خوبی از طرف مقابل بدست آورد
    اما اگر ازدواج موقت به علت احساساتی بودن دختر و نیازهای پسر باعت نوعی دلبستگی بی دلیل و به دور از هدف اصلی که شناخت طرف مقابل بود شود(همانطور که میدانید پسر و دختر میتوانند شروط ازدواج موقت را در حال سپری شدن مدت زمان ازدواج لغو کنند .ممکن است خانواده دختر شرط عدم آمیزش را گذارده و دختر آنرا در موقع ازدواج مطرح کرده ولی بعد منصرف شده که اگر به آمیزش ختم شود ممکن است یکی از مشکلات ذکر شده در مطلب قبلی به وجود آید مثل بچه دار شدن و … ) آنگاه این ازدواج با دوستی خیابانی در “نتیجه” هیچ فرقی نخواهد کرد چون در هر صورت به شناخت ختم نشده است حال میخواهد بچه بدنیا آمده حلا ل باشد یا حرام.
    اما کوثرخانوم باید به عرض شما برسانم که من حداکثر ۱۰روز است که با مقوله ازدواج موقت سروکار جدی پیدا کردم .(من گفته بودم مقاله ای را در سایت آیت الله مکارم شیرازی خواندم که باعث شد به این مقوله وارد شوم به شما پیشنهاد میکنم که بروید و آن مقاله را بخوانید) اما در این ۱۰ روز به شدت در مورد آن تحقیق کردم و حتی سایت شما را نیز در هنگام تحقیق در این رابطه پیدا کردم. من در این مدت با سه شیوه ی استفاده از عقد موقت آشنا شدم که حالم از دوتای آن بهم خورد در این میان از نظر من فقط نظر شما با مدیریت و فرهنگ سازی دقیق تا حدودی قابل اجراست.به ترتیب ذکر میکنم و برخی از دلایل باطل بودنشان را میگویم :
    ۱)از دختران هم سن و سال پسران که مایل به ازدواج هستند برای ارضای جنسی پسران استفاه کنیم.
    مطلب قبلی من تقریبا به طور کامل به این موضوع مربوط بود و دلایل ممکن نبودن این نظر را نوشتم اما کمی دیگر آنرا میشکافم.امروزه دوستی بین پسرها و دختر ها بسیار زیاد است ولی به این صورت نیست که هر پسر ایرانی یک دوست دختر داشته باشد و از آنجایی که این ازدواج ازدواج موقت نام دارد نمیتواند به خاطر مسایل خاصی دارای مدت طولانی باشد(مثلا دختر ها خواستار روابط پایدار هستند بنابراین به ازدواج دائم بیشتر علاقه دارند پس منطقیست که هر دختری بعد از یک زمان دست از این کار بکشد و منتظر شوهر دائمی باشد) پس پسر بعد از یک مدت باید به فکر دختر دیگر برای ارضای جنسی خود باشد. پس میبینید که ازدواج موقت با هدف ارضای جنسی (به این صورت)بعد از مدتی از حالت ازدواج دختر و پسرهای عاشق هم به ازدواج پسر ها با دختر هایی ختم میشود که در آن دختر قابلیت جنسی بالاتری داشته باشند . چراکه اولا مرد تنوع طلب است بنابراین دنبال زیبا ترین ها میگردد و دوما شما در هر سه چهار ماه چند نفر را میخواهید عاشق خود کنید که بعدا با آنها ازدواج موقت کنید تا در هنگام عقد عاشق هم باشید.همانطور که ملاحضه میکنید بعد از مدتی دیگر در ازدواج موقت عشق یا محبت یا علاقه دیده نخواهد شد و هدف فقط ارضای جنسیست .و لازمه این که این طرح در سطح کشور انجام شود ازبین رفتن علاقه است چون یک مرد ممکن است ۱۰۰ تا دختر ببیند و عاشق هیچ کدام نشود در حالی که برای اینکه به هر فرد یک دختر برای ازضای جنسی برسد لازم است ملاک علاقه از ازدواج موقت کنار برود (برای اجرای این طرح در سطح کشور).
    به علل ذکر شده در این مطلب و مطلب دوشب پیش این روش در ایران قابل اجرا نیست به همین دلیل روش زیر را پیشنهاد دادند.
    ۲)از زنان بیوه که طلاق گرفتند و یا شوهرشان مرده است برای ارضای جنسی جوانان استفاده کنند.
    این نظر هم به دلایلی ظلم است و هم در سطح کشور قابل اجرا نیست. تعداد زنان بیوه کشور (چه طلاق گرفته و چه شوهر مرده) به دو میلیون نفر نمیرسد و حدود ۱٫۸میلیون نفر است اما این در حالیست که پسران ۱۵ تا ۳۰ سال ایران چندین برابر بیشتر از جمعیت این زنان است بنابراین نمیتوان برای هر پسر یک زن آماده صیغه کرد.
    اما چرا ظلم است .کوثر خانوم شما خودتان یک دختر هستید آیا دوست دارید (امیدوارم خوشبخت شوید) خدای ناکرده بعد از ازدست دادن شوهرتان وسیله ای باشید برای ارضای جنسی جوانان یا دوست دارید دوباره بختتان را آزمایش کنید و آنقدر انتظار بکشید که یک شوهر دائمی گیرتان آید؟(لطفا حتما به این سوالم جواب بدید) در این روش فقط یک احمق میتواند عشق را عامل ایجاد ازدواج موقت بداند شاید در روش اول برای اوایل کار, ممکن بود ولی در این روش تقریبا صفر است .حال فکر کنید زنی در سن ۲۵ سلگی بیوه شده و طبق این روش تا سنی که دیگر توانایی جنسی بالایی برای ارضای جوانان نداشته باشد به این کار خود ادامه داد حال وقتی که دیگر به درد آمیزش نخورد چه اتفاقی برای وی می افتد.جز این است که او مثل یک موجود زیادی کنار زده میشود و آیا این هدف از آفرینش انسان بوده ؟ مسلما خیر .این روش ظلم است چون در آن بجای تشویق مردان که به هر دلیل زن خود را ازدست داده اند به ازدواج با این زنان , از این زنان به عنوان وسیله برای ارضای جنسی استفاده میشود و اگر اعتراض کنیم میگویند اینها طبق قوانین خدا به هم محرمند. آیا این قوانین خداست که به شما گفته از یک زن به عنوان ارضا کننده جوانان استفاده کنید؟ اصلا به این فکر کردید که این زن نیاز عاطفی دارد و یا به این فکر کردید که این زن چه حسی دارد که تمام مردان اطرافش که همگی همسن بچه های او هستند(البته اگر الان یک زندگی واقعی داشت) به او به چشم یک وسیله ارضای جنسی نگاه میکنند.؟ آیا این ظلم به شخصیت یک زن و پایین آوردن آن در حد یک وسیله ارضا نیست؟
    آنانی که میگویند طبق دستورات الهی این کار هیچ عیبی ندارد چرا کمی چشم از ارضای جنسی برنمیدارند و مثل یک انسان (نه یک حیوان عاشق آمیزش) کمی فکر نمیکنند تا ببیند که رضایت خدا در چیست؟ آیا رضایت خدا در این است که همه تلاش کنیم تا این حس بد ازدواج مجدد زن بیوه را ازبین ببریم و آنها را دوباره وارد کانون گرم خانواده کنیم تا به همه نیاز های عاطفی و جسمی آنان پاسخ گفته شود؟ یا اینکه رضایت خدا در آن است که از این زنان به عنوان وسیله ارضای جنسی استفاده کنیم؟
    اگر وجدان داشته باشید جواب راحت است.
    ۳)این روش همان روشیت که در آن از ازدواج موقت به عنوان وسیله و راهی برای ازدواج دائم استفاده میکنند.
    یعنی همان روشی که شما پیشنهاد دادید کوثر خانوم.
    نکته:عده ای از علما و افراد بی فکر بدون اطلاع کامل از دلایل افرادی مثل من به طور کامل ما را مخالف ازدواج موقت و دستور خدا میدانند.نکته اینجاست که من با خود ازدواج موقت مشکلی ندارم بلکه با برخی از سواستفاده ها و روشهای استفاده از این نوع ازدواج مشکل دارم. خودتان دیدید که من روش شما را که استفاده درست از ازدواج موقت بود رد نکردم فقط میگویم نباید از ازدواج موقت نوعی فحشای اسلامی بسازیم که اولین قربانیان آن زنان بی دفاع و نیازمند و بعد بچه های بدنیا آمده در این عمل کثیف و در نهایت خانواده و اجتماع خواهند بود.
    سعی میکنم بعدا برایتان نظر چند تن از زنان صیغه شده را بریتان بفرستم تا بدانید که چرا آنها به این کار تن میدهند.

    برای کسی که زندگیش موقته
    نه معلومه کارش چیه
    نه کجا میخاد زندگی کنی
    اعتقاداتش متغیره
    سبک زندگیش متغیره
    ازدواج موقت بسیار عالیه
    مهم اینه که افراد بین ازدواج دائم و موقت انتخاب کنند
    هر کدوم مزایا و معابت خودش رو داره
    اما متاسفانه در جامعه ی ما حق انتخابی وجود نداره
    چون ازدواج موقت جا نیفتاده

  2. دانشجوی مقیم غرب گفته است:
    ۲۲م شهریور, ۱۳۸۹ در ۲:۳۳ ب.ظ

    عزض سلام

    پستتان را خواندم، به نکات جالبی اشاره نمودید ولی سوالات زیادی به ذهنم هجوم آورده اند.
    ذهنم در حال مقایسه شرایط آزاد دختران و پسران در اینجاست که واقعا با ملاکهای مذهبی و عرفی ما قابل پذیرش نیست.
    بجثی در خصوص متاهلین ندارم. دغدغه ام در مورد مجردین که اشاره نمودید است.
    نگاهتان جالب است،اگر انجام شود می شود یه چیزی مثل غرب ولی در غالب شرعی.بنظرم چند نکته وجود دارد؛
    نقش عرف (صحیح) چه می شود؟ باور بفرمایید ورای باورهای مذهبی ، هنوز با توجه به فرهنگ ایرانی ، آزادی رابطه در اینجا برایم قابل قبول نیست
    فکر نمی کنید نگاه به این صورت کمی آرمانی است؟ نوجوان یا جوان در آن سنین شاید نتواند خوب و پخته به این قضیه بنگرد؟ همین الان در مورد ازدواجهای دائم خیلی مشکل داریم به این صورت که غالب افراد با اهداف و ارزشهای اساسی که در ازدواج وجوددارد آشنا نیستند چه رسد برای ازدواج موقت بخواهند داشته باشند. همین چیزی که در غرب بوجود آمده و نتیجه اش هزاران کودک بر روی دست دو آدم نابالغ مانده است. به چیزی جز لذت فکر نمی کردند. اساسا احساس مسولیت با پبش فزض لذت پیش نمی آید.
    این مسایل در مورد مجردین بود. بنظرم شاید در مورد مجردین بدلیل همین حساسیتها است که غالب مراجع محترم عظام منوط به اذن پدر نموده اند که آنهم می دانستند خیلی بندرت اتفاق می افتد.
    بنظرم می رسد تاکید اساسی اسلام برای مجردین ، حفظ عفاف تا هنگام ازدواج می باشد.
    در این مورد هم مثل بحثهای قبلی بنظرم می رسد در قالب جهانبینی اسلامی حرکت کردن مستلزم پرداخت هزینه هایی است که عفاف و خویشتنداری یکی از آنهاست. چه دختران و پسران متدین ما همین الان هم تا قبل ازدواج دایم چنین اند. می خواهم تفاوت جهانبینی مذهبی ما با سکولار در همین مبحث لذات مشخص شود.
    البته نمی خواهم کلا در مورد مجردین منتفی بدانم همانطور که مراجع عظام با قید شزط مناسب دانسته اند که در موارد خود شاید بندرت اتفاق افتد. و فکر می کنم نظر مراجع هم موارد استثنا در بین محردین است که واقعا قادر به کنترل خود نیستند و شرایط جسمی خاصی دارند و اگرنه قید آن به اجازه معنی نداشت.
    کلا فکر می کنم اگر به این صورت آزاد شود نتیجه اش خیلی با تجربه غرب متفاوت نشود.

    ممنون از این پست که کمی آزاد نظراتتان را به عنوان یک دختر مذهبی نوشتید که فکر می کنم جای صجبت و استدلال زیادی می تواند برای همه داشته باشد.
    منتظر پاسختان هستم. و حتما تجربیاتی که در اینجا با بررسی روایط افراد می بینم را صادقانه می نویسم.

    عرف جامعه کم‌کم تغییر می‌کنه. همون‌طور که الان خیلی جاها توی همین ایران، دوستی دختر و پسر رو به رسمیت می‌شناسند و اون رو طبیعی می‌دونند.
    درسته که جوان و نوجوان ممکنه نتونن پخته تصمیم بگیرن، اما خانواده‌های یک نوجوان خیلی بیشتر از یک جوان پخته می‌تونن توی تصمیم گیری‌ش مؤثر باشند و کمک‌شون کنند. ضمن اینکه در اون زمان، خیلی از عادات هنوز شکل نگرفته و دو نوجوان به خوبی می‌تونن به مرور خودشون رو با هم مچ کنند و عادات‌شون رو منطبق کنند و هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند. در این نوع ازدواج، به خاطر «ازدواج» بودنش، لجام گسیختگی‌هایی که اشاره کردید جایی ندارند یا بسیار کم‌تر هستند. مثلا فرزندانی که از یک زوج که متعه هستند متولد می‌شند تمام حقوق فرزندی برشون مترتب هست.
    حفظ عفاف یکی از راه‌هاست، اما همین حالا مگر چقدر داره بهش عمل می‌شه؟ و اتفاقا روز به روز با بالاتر رفتن سن ازدواج و افزایش فاصله بین بلوغ جسمانی و بلوغ اجتماعی، حفظ عفاف مشکل‌تر می‌شه و به واقع هر کسی از عهده‌ش برنمیاد. این میون البته تأثیرات نامطلوبی که همین کشمکش میان خواسته‌ها و امیال و خودداری شخص وجود داره رو نباید نادیده بگیریم. به لحاظ روحی این فشار وقتی زیاد و طولانی‌مدت بشه، برای سلامت فرد می‌تونه مضر باشه. الان به خاطر همین دید نامطلوبی که نسبت به ازدواج موقت وجود داره، روز به روز فحشا و انحرافات اخلاقی و جنسی داره عادی‌تر می‌شه. اون قید اجازه، می‌دونید که، فقط برای دختر باکره مطرحه. اون رو هم همهٔ مراجع لازم نمی‌دونن و بعضا قیودی بهش زدن.
    من فکر نمی‌کنم اگر با دیدی که توی متن به اون اشاره شد، به این مسئله نگاه بشه، به چیزی شبیه لجام‌‌گسیختگی غرب منجر بشه. یعنی نگاه کردن به ازدواج موقت به عنوان مقدمه‌ای برای ازدواج دائم و نه فقط وسیله‌ای برای ارضای امیال جسمانی.

    با خودم فکر میکنمچه خوب بود اگه
    هرگز نپسندیم چیزی رو که برا خودمون یا همسر آینده مون نمی پسندیم

    بقیه حرفا همه دست و متین

    البته خوب فکری‌ه. و البته‌تر، توی این پست چیزی در مورد مردهای متأهل و صیغه کردنشون ننوشتم.

    سلام
    خیلی شفاف و واضح و نگاهی گسترده به موضوع وارد شدید و نوشتید …
    حقا که حقیقت نیز غیر از این نیست …
    اما اون چیزی که هنوز مبهمه و مطمئننا این مسئله رو از حالت قوه به فعل تبدیل نمیکنه
    همون مخلوط بودن نگاه سنتی و عرفی , مدرن ما با دینه که هنوز در تشخیص و انتخاب اون گیریم
    شاید اگه بخواهیم ازدواج موقت را داشته باشیم … نگاهمان به اجتماع و عرف میچرخد و باز متحیر میمانیم از اینکه خوب چه کنیم …؟؟
    [I-dont-know]

    بنابراین
    در مورد این صحبتتون که
    “قید اجازه، می‌دونید که، فقط برای دختر باکره مطرحه. اون رو هم همهٔ مراجع لازم نمی‌دونن و بعضا قیودی بهش زدن.”
    یکی از نگاههای مهم جامعه و افراد به دختر مجرد هست رونیز چه میخواهیم بگوییم …؟

    عرف جامعه عوض شدنی‌ه.

  3. هابیل گفته است:
    ۲۲م شهریور, ۱۳۸۹ در ۲:۴۵ ب.ظ

    گیر و گورهای این ازدواج خیلی دقیق‌تر هستند البت.
    ۱٫ مشکلات ِ روان‌شناختی ِ ناشی از این که بر ایرانی‌ها به خاطر ویژگی‌های عاطفی‌ئی که دارند ، باید بررسی بشه. سطح ِ عاطفی بودن ایرانی ها خیلی مسئله ساز هست

    ۲٫ این که هنوز این نوع ازدواج از نظر عموم مشکل دارد هم قبول دارم.

    ۳ و ۴ و ۵ و این ها هم دارد . شاید هم بیش‌تر

    شاید نوشتم‌شان

    اگر منظورتون از اشاره به سطح عاطفی بودن ایرانی‌ها، این هست که اون‌ها عاطفی‌تر هستند، به نظرتون لزوم رسیدگی صحیح به این عواطف بیشتر می‌شه یا کمتر؟

    در موردش بنویسید لطفا. ما برای حل این مسئله، و البته معضل فساد جامعه، نیازمند تبادل نظر و شنیدن نظرات هر دو جنس هستیم.

  4. html>
/ 4 نظر / 58 بازدید
برده ولی آزاد

تقدیم شما از هرآنچه خوبیست[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] انسان های خوب همچو انعکاس ماه در زلال برکه اند لمس شدنی نیستند ولی زیبایی بخش ظلمت شبند. [گل]

انجمن پاسخگویی به سوالات وبلاگ نویسان

سلام امیدوارم حالت خوب باشه. دوست عزیز مدتیه که یه انجمن راه افتاده موسوم به انجمن وبمستر ها. این انجمن و کاربراش آماده ان که به سوالای وبلاگنویس ها و وبمستر های ایرونی جواب بدن و با هم کمک کنن که وب فارسی رو گسترش بدن. در واقع یه محل صمیمی و دوستانه برای پیشرفت! حتما سر بزن و عضو شو! منتظرت هستم: http://icomp.ir/forum به امید دیدار فعلا

Mamad MTwo

سلام عزيزم خوبي؟ وب جالب انگيزناكي داري.اميدوارم جالب انگيزناك تر بشه.به منم سر بزن.فدات.تا سلامي مجدد باباي ‌ ‌‌